marți, 15 iunie 2010

Exclusiv / Trei discuţii cu Teo Trandafir. Două publice, una privată

Nu am vorbit niciodată cu Teo până duminică la prânz, când v-am povestit că m-a sunat. Părea răvăşită de decizia pe care trebuia să o ia, nu ştia ce să facă. Se gândea chiar să renunţe la viaţa politică. Ieri, am revenit cu un sms în care am întrebat-o dacă a reuşit să aleagă ce va face. Nu am primit nici un răspuns.

La 17.06, primesc un telefon. Nu este o poveste cu suspans, pe ecranul telefonului îmi apare numele lui Teo Trandafir. Calmă, mi-a spus de la început „m-am decis, ştiu ce să fac. Votez pentru moţiunea de cenzură”. O întreb de ce a ales să facă asta. Îmi răspunde că nu poate suporta ideea că pensiile se reduc şi că nu există alte soluţii. Revin cu o întrebare: „nu vă e frică că vă dau afară din PDL?”. Râde. Îmi spune că este de o lună în partid şi nu simte că este o mare problemă. „Mă dau afară”, îmi confirmă totuşi.

Anunţ ştirea în redacţie. Aveam o exclusivitate, nimeni nu se interesase de soarta lui Teo Trandafir. Cristi Şuţu, îmi spune să scriu, eu mă pregătesc să mă apuc de treabă. Plec spre sala presei, când telefonul sună din nou. O nu acum, am treabă!!!! Scot telefonul din buzunar. Tot, Teo. WOW. Îmi spune ceva care mă lasă perplex. Nu vă pot spune ce, din politeţe pentru faptul că i-am promis că discuţia rămâne privată. După 25 de minute, îşi cere scuze politicoasă că m-a ţinut atât de mult la telefon şi îmi spune că este de acord să scriu ce am vorbit prima dată. Restul e tăcere.

Ştirea este publicată pe site-ul ziarului Puterea la 17.54. Variantă scurtă, cea lungă o pregătesc pentru ediţia print. Mă duc, scriu tot materialul în jurul orelor 18.00 este predat. Peste o oră se inflamează şi restul televiziunilor. Anunţă că Teo votează moţiunea. NU vă gândiţi că s-au deranjat să spună telespectatorilor de unde s-au inspirat. Începe sarabanda. „Gândul” anunţă că au vorbit în exclusivitate cu Teo. Ştirea este peste tot. Simt că înnebunesc, nimeni nu se deranjează să spună de unde au aflat informaţia. Toţi parcă o aveau în buzunar, dar până atunci nu au avut chef să o scoată.

Ajung acasă. Nici gând despre ştirea pe care am dat-o în premieră. Totul dispăruse, totul era clar. Mă uit pe blogul lui Cristi Şuţu, postase ştirea pe la 18.19, cu trimitere la articolul din Puterea. M-am lămurit. L-au citit şi au trecut la acţiune, fără nici un fel de resentimente

Mă gândesc la firul evenimentelor. Am dat o ştire în exclusivitate. Asta este o bilă albă pentru mine. Mass-media a preluat-o fără să mă citeze. Ce pot face? Şi apoi îmi vin în cap cele trei discuţii cu Teo Trandafir. Şi mi-am dat seama că au meritat din plin. Cam asta a fost ieri. Nu ştiu ce va fi azi.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu