joi, 23 decembrie 2010

Bancherul către micul nabab


Ştire: Ordonanţa de Urgenţă 50 privind creditele a fost astăzi adoptată în Parlament în forma dorită de bănci.

"Scumpul meu client, hai sa fim obiectivi: decizia luata de deputati este absolut normala. Nu eu, Banca, te-am obligat sa te intinzi mai mult decat iti era plapuma, sa iei credite „cu buletinul” fara sa te gandesti la faptul ca va trebui sa le dai inapoi. Nu eu, Banca, sunt de vina ca unii ca tine au fost atat de inconstienti incat sa se creada miliardari si sa-si „cumpere” (cu banii mei) masini luxoase, plasme „de efect” sau vacante in Caraibe!

Prin urmare, nu eu, Banca, trebuie sa platesc pentru neghiobia ta, iubitul meu client. Si atunci de ce sa ma oblige pe mine Statul sa modific un contract pe care il am cu tine si pe care, ti-o jur, nu te-am fortat sa-l semnezi? Doar pentru ca tu, clientule, ai mai multe voturi la alegeri? Nu e normal.

Sigur, pentru viitor Statul e liber sa dea ce legi vrea. Dar sa se bage peste un contract, care este Legea noastra, a mea si a ta, e total injust, ti-o spun!

Aa, ti-e greu sa iti achiti datoriile pe care le ai? De ce nu zici asa? Vino la mine, discutam calm si vedem cum putem s-o scoatem la capat! In fond, si eu am interesul de a-mi recupera banii de la tine, nababule mic! „Nu incerca sa imi trimiti Statul pe cap, nu incerca sa ma fortezi”. Asta a fost sfatul meu prietenesc, ti-aduci aminte? L-ai ignorat, ai creat „grupuri de presiune” si m-ai obligat sa reactionez. Ce era sa fac? Am umblat si eu pe la cate un deputat, pe la cate un ministru, pe la cate un functionar de la FMI si chiar pe la cate un judecator. Iar rezultatul se vede. C-asa-i in tenis!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu