joi, 27 ianuarie 2011

Interviu - EXCLUSIV / Povestea banilor senatorului Mircea Andrei





Cum aţi făcut bani domnule senator?

Am fondat o societate comercială, respectiv firma Gaz Sud, în care am plasat toate câştigurile mele provenite din avocatură. Nu am avut niciun rol propriu-zis în societate, eu nu am fost un comerciant, am rămas la meseria mea de avocat, dar în acea firmă am făcut un plasament financiar. Din fericire, firma a mers foarte bine, piaţa gazelor s-a dovedit a fi foarte bună şi, în momentul în care am simţit că piaţa a crescut datorită vânzării de Dinu Patriciu a firmei RAFO sau mă rog ce a avut el când a vândut, piaţa de energie a crescut şi atunci, am vândut şi eu participaţiile.

Cu cât s-a vândut?

Cu 50 de milioane de euro, iar mie mi-au revenit 20 de milioane de euro.

În ce an?

În 2007. Nu au venit chiar toţi atunci, au venit în rate într-un interval de şase-şapte luni.

Se regăsesc toţi aceşti bani în declaraţia de avere?

Prima problemă este că nu sunt obligat să declar public aceşti bani, pentru că în 2007 eu nu eram parlamentar. O a doua este că aceşti bani au fost reinvestiţi. Dacă vă uitaţi în declaraţia de avere puteţi vedea că am mai cumpărat nişte imobile, am plătit imobilul din strada Batiştei. Şi nu au fost 20 de milioane, deoarece aceasta este suma brută. Impozitul către stat este 3,2 milioane de euro. Statul a luat de la mine 3,2 milioane de euro. Am cumpărat din bani o nouă casă în Demetriade.

Într-o declaraţie de avere cele două case apăreau cu promisiune de cumpărare...

Între timp cele două case au fost cumpărate. Pentru casa din Batiştei s-a plătit 1 milion unui proprietar şi aproximativ 800.000 de euro celuilalt proprietar. Au fost doi proprietari în Batiştei. Am achiziţionat apoi casa din Şcoala Floreasca şi casa unde locuiesc în Demetriade.

Într-o declaraţie de avere, postată de dvs pe site-ul Senatului, apare un cont la BCR de 3 milioane de euro. Contul este deschis în 2007, dar nu apare şi în declaraţia anterioară de avere. Cum a fost posibil?

Da, probabil contul este din 2007.

Dar acest cont la BCR nu apare în nicio declaraţie de avere anterioară, deşi aveţi declarate şi conturile de 100 de lei.

Am avut un cont vechi în BCR în care am operat prin anii 2006-2007, care a rămas gol. Nu aveam ce declara pentru că probabil nu aveam niciun ban în el. După intrarea în criză, băncile elveţiene au redus dobânda foarte mult, neconvenabil. Am transferat din Elveţia suma de 3 milioane de euro pe acest cont. Depunerea în acest cont am făcut-o în cursul anului 2009. Contul era, dar fiind gol nu aveam ce declara la el. Un prieten avea nevoie în Elveţia de 5 milioane de euro. Amândoi eram la aceeaşi bancă. El trebuie să restituie 5 milioane băncii elveţiene. Ca să evităm plata comisioanelor bancare, eu i-am virat lui trei milioane din Elveţia şi dânsul mi-a virat mie trei milioane în România. Am închis operaţiunea fără să mişcăm peste graniţe ceva. (Partenerul este Victor Dembrovschi)

Tot în declaraţia dumneavoastră de avere apare că aţi luat un comision de 7,7 milioane de lei de la o persoană fizică. Nu apare însă şi tranzacţia pentru care s-a obţinut aceşti bani. Comisionul a fost pentru ce?

A fost vorba despre vânzarea unei firme.


Şi comisionul a fost de aproape două milioane de euro?

Da. Este prea mic? Şi eu am plătit comision la vânzare. Întotdeauna în vânzările mari se plăteşte comision.

Şi după ce aţi primit aceşti bani, aţi împrumutat aceeaşi persoană?

Da. Îmi este prietenă, este doamna Bodea. La un moment dat şi-a investit banii, dar a rămas fără lichidităţi. Mi-a cerut 40.000 de euro, i-am dat. Când iei comision de la un om nu înseamnă că eşti duşman cu el, înseamnă că rămâi prieten cu el.

Împrumuturile date în nume personal sunt de peste două milioane de euro.

Este totuşi o inexactitate. Suma cea mai mare, aproape un milion, este către o firmă - Captain Port. Firma este a mea, am finanţat firma pentru că avea nevoie de acest capital. Acesta nu este un împrumut, iar banii nu cred că îi mai iau înapoi de la această firmă. Să ne înţelegem, firma Captain Port înseamnă un teren (Snagov).

Care este participarea dvs în această firmă?

20%.

Într-o firmă în care deţineţi 20% aţi băgat un milion de euro?

Da, au băgat şi ceilalţi, fiecare în funcţie de procentele deţinute.

În presă s-a scris că unul din asociaţii din afacerea cu Gaz este ginerele lui Bebe Ivanovici.

Da, aşa este.

A treia persoană implicată în această firmă, dl Michael Douglas (fost Victor Dembrovschi)

Da, aşa este.

Din banii câştigaţi, v-aţi cumpărat şi două maşini de lux.

Dumneavoastră nu v-aţi fi cumpărat maşini de lux?

Şi astfel aţi cheltuit cele 20 de milioane?

Cele 17 milioane de euro, cu care am rămas, se regăsesc în declaraţia mea de avere. Am plătit comision de 1,5 milioane euro. De aici se mai scade un milion de euro la Captain Port. Un milion la Daniela Istrate, au rămas 14 milioane de euro. Casele, cu renovare cu tot. Se regăsesc toţi banii.



P.S. : NU copiaţi fără să cereţi voie.

2 comentarii:

  1. Numara omul asta banii precum Pristanda steagurile intr-"O scrisoare pierduta". Unii in casa din Batistei, altii din Demetriade...Nu pot sa cred cu cata usurinta vb despre sumele astea. E drept ca nu ma mira aceasta atitudine, dupa ce l-am auzit aseara la tv, cat tupeu si cata lipsa de educatie are(genul de om parvenit,care crede ca i se cuvine totul)

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.curentul.ro/2010/index.php/2010041242161/Actualitate/Senatorul-Mircea-Andrei-transforma-grupul-parlamentar-al-PD-L-in-SRL.html

    RăspundețiȘtergere